محل تبلیغات شما

ما به عنوان پدر و مادر می‌دانیم که مهمترین نقش را در زمینه سازی رشد و تحول فرزندمان برعهده داریم و به همین منظور است که در آموزه های دین اسلام بر جایگاه ما در فرآیند تربیت تاکید شده است؛ بنابراین ما در برابر پروردگار نسبت به انجام تکلیفهای تربیتی خود باید پاسخگو باشیم. تا زمانی که فرزندمان تمامی اوقات زندگی خود را در محیط تربیتی خانه سپری می کند، تلاش کنیم با عمل خود، او را با معارف و ارزش‌های دینی و اخلاقی مطرح در کتاب تربیتی قرآن کریم آشنا سازیم و محبت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را در دلش زنده گردانیم. از این بابت من و همسرم در خانه تلاش می‌کنیم کفو و همتای هم باشیم و مودت و محبت را در بین خود گسترش دهیم. نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت نماییم و محیط خانه را محلی برای ارتقاء تکامل وجودی خود و کانون آرامش و سکینه قرار دهیم. محبت، صداقت، همکاری و م در امور را سرلوحه کار خویش قرار دهیم تا محیط مناسبی جهت تربیت صحیح فرزندانمان درآینده فراهم آید.

از آنجا که می دانیم لقمه حلال در تکوین شخصیت فرزندمان تاثیرگذار است، تلاش می‌کنیم در تمامی مراحل زندگی به تامین اقتصاد و درآمد خانواده از راه کسب حلال توجه کنیم. علاوه بر آن در نوع تغذیه و شیوه غذا خوردن نیز دقت لازم را داشته باشیم به طوری که در ابتدای غذا نام خدا و در پایان، شکر خدا را بر زبان آوریم.

بعد از تولد تلاش کنیم، نام نیکو برای فرزندمان برگزینیم و او را نیکو تربیت کنیم؛ به گونه ای که او با آداب اسلامی آشنا گردد و خویشتن بانی و تقوا را از همان ابتدای کودکی ملکه وجود خویش سازد. در انتخاب محل ست، تلاش کنیم مکانی را برگزینیم که از هرگونه آلودگی های مادی و معنوی برکنار باشد و شرایط مساعدی جهت ارتقای وضعیت تربیتی فرزندمان فراهم آورد.

تلاش کنیم با نهادینه سازی ارزش‌های دینی و اخلاقی در قول و فعلمان، الگوی خوبی برای فرزندنان باشیم. او را با ارزش عفت و حیا آشنا سازیم و چگونگی مراقبت از خویش و رهایی از آسیب های مادی و معنوی را به او یاد دهیم. تلاش کنیم در فضایی صمیمانه، او را با خویشاوندان سببی و نسبی خویش آشنا سازیم و چگونگی برقراری ارتباط مناسب با آنان با افراد مرتبط جامعه را به او یاد دهیم.

زمینه مساعدی برای بازی کردن و فعالیت‌های سازنده او فراهم آوریم و او را با بازی هایی آشنا سازیم که موجب تخلیه هیجانات، پرورش شخصیت، رشد و شکوفایی استعدادها و عواطف انسانی و ارتقای سطح دانایی و ی حس کنجکاوی او گردد و خلاقیت و نوآوری را در او بارور سازد.

تلاش کنیم با رعایت عدالت هیچگونه تبعیضی بین فرزندان ما قائل نشویم و تمامی امکانات و شرایط لازم را در راستای پاسخگویی به نیازهای وجودی آن جهت دستیابی به کمال فراهم سازیم. تغذیه و شرایط محیطی مناسب برای فرزندمان فراهم آوریم تا توانمندی‌های زیستی و بدنی اش تقویت گردد. بینش و بصیرت لازم را در زمینه ارزش‌های دینی و اخلاقی و روش‌های مناسب به او بدهیم و او را همراه خویش به اماکن و مراسم مذهبی ببریم تا با حضور و مشارکت در این مراسم، زمینه ارتقای تربیت معنوی او فراهم گردد. او را به درون طبیعت و تفرجگاه های مناسب، دیدن فیلم های مفید، بازدید از آثار باستانی و مسافرت های سیاحتی و زیارتی ببریم تا حس زیبایی‌شناسی او تقویت گردیده و سلامت روحی و روانی او تامین گردد.

به او راهنمایی‌ها و معیارهای لازم را جهت انتخاب دوستان خوب بدهیم، محیطها و موقعیتهای تربیتی مطلوب را جهت به فعلیت رسیدن ظرفیت‌های وجودی و ارتقای توانمندیهایش تدارک ببینیم. از آنجا که قرار است فرزندمان وارد موقعیت تربیتی دیگری بشود، تلاش کنیم مدرسه ای برای او انتخاب کنیم که زمینه دستیابی او را به شایستگیهای لازم متناظر با نیازهای وجودی اش در راستای دستیابی به حیات طیبه و قرب الهی فراهم آورد.

حال که فرزندمان وارد این موقعیت تربیتی شده است، در راستای انجام درست تکالیف تربیتی که خداوند بر دوش ما نهاده نمی‌توانیم نسبت به اهداف، برنامه‌ها و اقدامات تربیتی انجام پذیرفته برای فرزندان در این محیط بی‌تفاوت باشیم؛ بنابراین آمادگی کامل داریم که در هر یک از زمینه ها اعم از هدفگذاری، برنامه ریزی، ارزشیابی و اجرا مشارکت فعال با مجموعه عوامل درون مدرسه داشته باشیم. مشارکت ما در فعالیت های تربیتی نخست از منظر تکلیف الهی و پاسخگویی به وظیفه دینی است؛ یعنی ما در بارگاه الهی نسبت به عملکرد تربیتی مدرسه باید پاسخگو باشیم؛ بنابراین با توجه به تلازم حق با تکلیف در امر تربیت انتظار داریم مدرسه در استیفای ای حق بکوشد و ساز و کارهای لازم را جهت تحقق آن فراهم آورد و ما آمادگی آن را داریم که با نظر به قابلیت‌های موجود در ابعاد مختلف، همیار و پشتیبان مدرسه در راستای انجام تکالیف سنگین یعنی تکوین و تعالی هویت فرزندمان در ابعاد مختلف ساحتهای تربیتی باشیم و از اینکه فرزندمان وارد موقعیت تربیتی دیگری شده است که ادامه دهنده و تکمیل کننده و اعتلا بخش تلاش هایی است که م قبلا در خانواده، زمینه‌های آن را جهت دستیابی به حیات طیبه و قرب الهی فراهم کرده ایم، بسیار خشنود هستیم.

د - «من متعالی» محله

ج- « من متعالی» معلم

ب- « من متعالی» خانواده

تربیتی ,فرزندمان ,فراهم ,کنیم ,های ,جهت ,او را ,را در ,تلاش کنیم ,لازم را ,را با ,موقعیت تربیتی دیگری ,وارد موقعیت تربیتی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

بسم الله الرحمن الرحیم درانتظار صبح